Helaas gebeurt het nog weleens dat er problemen zijn met de autolift. Hoewel deze goed onderhouden wordt, zijn storingen helaas niet altijd te voorkomen. Wat moet u doen als er een storing is?
Op de buitenzijde en binnenzijde van de lift is een sticker geplakt met een telefoonnummer dat u kunt bellen. Dit nummer is 0800-2473650. De firma Thyssen zal uw melding oppakken en een monteur sturen.
De medewerker zal u vragen naar het adres of een installatienummer, oftewel liftnummer. De liftnummers vanaf het parkeerdek gezien, zijn als volgt:
– rechterlift: nummer NL0514262
– linkerlift: nummer NL0514263
Deze nummers staan ook op de sticker waarop het telefoonnummer vermeld is.
Vast in de autolift
Zit u in de autolift en heeft u niet uw telefoon bij u? Dan kunt u gebruikmaken van de alarmknop. Deze dient u een aantal seconden ingedrukt te houden. U wordt dan te woord gestaan door de meldkamer die de melding doorstuurt naar het liftbedrijf.
Harde wind
Bij harde wind kan het gebeuren dat de deuren een aantal keren open en dicht gaan, voordat de lift naar boven of beneden gaat. Hier is helaas niets aan te doen. Door de optredende winddruk ondervinden de deuren te veel weerstand.
Afstandsbediening
Mocht de lift niet reageren op uw afstandsbediening (bijv. door een lege batterij), dan kunt u de lift als u buiten – aan de straatkant – staat, ook oproepen met uw huissleutel. U vindt de cilinder rechts naast de roldeur en tussen beide liften. Vanaf het parkeerdek hoeft u alleen op de knop van de lift te drukken.
NB: Wanneer u zonder afstandsbediening de lift gebruikt, dan dient u altijd zelf in de lift een keuze te maken: eerste dek, tweede dek of begane grond.
Batterijen
Batterijen voor de afstandsbediening zijn bij de huismeester verkrijgbaar voor € 11,00 per stuk.
Roldeur
Hier zijn veel problemen mee. Deze deur zou dicht moeten zijn tussen 19.00 uur en 7.00 uur. Helaas staat de deur dan vaker open dan dat hij dicht is. En soms is hij dicht wanneer hij open zou moeten staan. Normaliter reageert de deur op het signaal van uw afstandsbediening.
Gaat hij niet open en lukt het ook handmatig niet (zie onder ‘Afstandsbediening’), meld dit dan ook bij de firma Thyssen (0800-2473650). Hoewel zij vooral over de autoliften gaan, zijn zij ook voor problemen met de roldeur het aanspreekpunt en als zij het niet weten, dan zorgen ze ervoor dat de melding wordt doorgestuurd. Het is wel verstandig problemen met de roldeur ook te melden bij huismeester Sander (010-4445555), zeker als de deur weer open blijft staan.
In de lift of bij lang wachten –> motor uit
Ten slotte nog het dringende verzoek om in de lift uw motor UIT te zetten. Uitlaatgassen blijven lang hangen, dus uitzetten van de motor zal zeker ook gewaardeerd worden door de fietsgebruikers onder ons die eveneens van deze liften gebruikmaken. Zet de motor ook uit als u wat langer moet wachten, bijvoorbeeld als de lift op dat moment in gebruik is.
26.4.2022